امروز : دوشنبه ۰۲ بهم ۱۳۹۶

متن کامل سخنرانی نماینده محترم بناب در مجلس شورای اسلامی در دانشگاه پیام نور بناب

کد خبر : 435
تعداد بازدید : 2,415 نمایش
تاریخ انتشار : ۵ مرداد ,۱۳۹۳

لازم به ذکر است به اطلاع خوانندگان محترم سایت می رساند بنا به درخواست خوانندگان محترم برای اطلاع رسانی بیشتر متن کامل سخنان فرمانده محترم سپاه نیز به زودی در سایت قرار می گیرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

صلی الله علی سیدنا و نبینا و طبیب نفوسنا ابوالقاسم محمد – اللهم صل علی محمد و آل محمد – و علی اهل بیت طیبین الطاهرین

انشاء الله فردا اولین روز از دهه فجر جشن انقلاب و جشن پیروزی است بنده هفت سال داشتم که انقلاب پیروز شد شاید بعضی از شما هم اینطور که میبینم در دوران انقلاب کمتر حضور داشتیم. ولی ای کاش یک زمانی بشود آن افرادی که در زمان انقلاب بودند و در پیروزی انقلاب دخالت داشتند در این جلسات خاطره هایشان را بگویند حتی من آمادگی دارم و اول هم به آقای غفوریان گفتم آن افرادی که در انقلاب صد در صد سهمی داشتند بخصوص افرادی که سن آنها کمی بالاتر است و می توانند بعضی مطالب را کمی به ما منتقل میکردند، باز هم من آمادگی دارم که در اینجا صحبت را قطع کنم و از آنها استفاده کنیم،. چون که آنها در این انقلاب خیلی زحمت کشیده اند. روزهای بزرگی (دوران انقلاب) بود و اصلا قابل تصور نیست. اما من داخل پارانتز عرض کنم که در زمان جنگ وقتی که من فیلم های زمان جنگ را نگاه می کنم، تقریبا نمی توانم به آنها نگاه کنم، زیرا بنده چند روزی در جنگ بودیم میبینم که هنرمندان نمی­توانند جنگ را آن طوری که هست به تصویر بکشند. من به هر فیلمی که نگاه کرده­ام و تا حدودی فیلم افق توانسته بود برخی مسائل جنگ را به بگوید و بعد از آن به هر فیلمی که نگاه کردم دیده­ام که هیچ کدام نتوانسته اند حال و هوای جنگ را بیان کنند.

در انقلاب هم اگر واقعاً بیایند و آنها را به تصویر بکشند خیلی مشکل است. لذا برادران و خواهران در بحث انقلاب باید خیلی مطالعه کنیم ، شناخت ابعاد انقلاب باید زیاد مطالعه کنیم تا بتوانیم خوب دفاع کنیم. اگر اطلاعات انسان کم باشد نمی­تواند خوب دفاع کند و اگر دفاع هم کند ناقص دفاع می­کند. خواهش و تمنایم این است که وقت بگذاریم و خودم را هم عرض می­کنم هم دوران زمان محمدرضا پهلوی و  رضاخان پهلوی را مطالعه کنیم و بعد دوران سی و چند ساله انقلاب اسلامی را مطالعه کنیم و با اطلاعات صحیح از نظام دفاع کنیم.

من این را به شما عرض می­کنم هر نظامی خودش عیب و ایراد دارد ، امکان ندارد بگوییم که نظام مقدس جمهوری اسلامی صد در صد است، نه این طور نیست، نقدی هم دارد اما محاسن هم در داخل آن وجود دارد و محاسنی که در این انقلاب و نظام وجود دارد واقعاً این­ها بی بدیع هستند. اطلاعات خودمان را افزایش دهیم. الان وقت آن را نداریم که به زمان طاغوت برگردیم، چرا انقلاب در سال ۵۷ پیروز شد؟ برخی این مطالب را شما در دروس خود گفته­اید برخی اساتید استاد درس انقلاب اسلامی هستند ولی بنده این مطلب را از درون می­گویم بنشینیم از سال ۵۷ یا ۵۶ یا از سال ۴۲ چطور شد که انقلاب شد؟ مردم چه خواسته­ای داشتند؟ این­ها را باهم بنشینیم و کنکاش کنیم. من اعتقادم این است و بنده در آن زمان ۷ سال داشتم و ابوی بنده که خدا به ایشان طول عمر دهد و در آن زمان در انقلاب فعالیت داشتند و به کمیته رفت و آمد داشتیم و در راهپیمایی حضور نداشتیم ولی به کمیته رفت و آمد داشتیم.

به نظر میرسد که مردم از نظر اقتصادی نمیتوان گفت رفاه ولی در زمان محمدرضا شاه مشکل اقتصادی نداشتند بخصوص از سال ۵۴ به این طرف کشور می­رفت که مسائل اقتصادی رونق بگیرد و مشکلات حل بشود. محمدرضا پهلوی هم به این مشکل رسیدگی کرده بود و پول نفت که بالا رفته بود، کارهای خوبی انجام داده بود، تعارف هم نداریم. یا رضاخان پهلوی اگر بروید و کارهایش را ببینید در بحث راه­آهن، بحث گمرک، بحث آوردن دانشگاه­های مدرن این کارها را شروع کرده بود و انجام می­دادند ولی از طرفی نگاه کنیم و ببینیم که چرا مردم این انقلاب را شروع کردند؟ در سال ۴۲ یک زمانی مسکوت بود و خفگان ایجاد شد ولی از سال ۵۶ یا ۵۵ به بعد وضعیت اقتصادی مردم  خوب شده بود، الان هم که بعضی از مردم برخی مطالب را می­گویند مثلا قیمت گوشت فلان قدر بود یا حقوق کارمندان فلان قدر، واقعاً از لحاظ اقتصادی مردم مشکلات آنچنانی نداشتند ولی میبینیم که محمدرضا پهلوی به حیطه­هایی قدم گذاشته بود که مردم نتوانستند تحمل محمدرضا پهلوی رابکنند و آن چه چیز بود؟ بحثهای فرهنگی بود، دینی و اعتقادی بود. شروع جشنهای ۲۵۰۰ ساله بود، کشف حجاب که از سال ۱۳۱۴ توسط رضاخان شروع شده بود تشدید شده بود، یعنی مردم احساس کردند که ما در مورد مسائل فرهنگی مان ، در مقابل اسلاممان باید قیام کنیم.

عرض کنم که به هیچ عنوان دعوای نان در انقلاب نبود، اگر نگاه کنیم و سوال کنید و مطالعه کنید و از آنهایی که در انقلاب بودند سوال کنید، اصلا دعوای نان نبود، دعوای مسکن نبود، آن زمان قیمت مسکن از زمان ما هم ارزان بود، یعنی بحث اینکه نان گران بود یا ارزان اصلا این بحثها نبود. در انقلاب بحث استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود. اصل شعار این بود و هرکس بیاید و بگوید که نه اینطور نبود باید بگوییم که تاریخ است و ۲۰۰۰ سال قبل نیست که بگوییم تاریخ نمانده است ، ۳۴ سال قبل است. مثلا در یک جایی مانند بناب افراد انقلابی مشخص هستند و چه تعداد هم هستند. تمام بحثها فرهنگی بود و مسائل استقلال کشور بود. و شما برخی مسائل را شنیده اید و تکراری است و باید باهم بنشینیم و صحبت کنیم و به همدیگر این مطالب را بگوییم.

الان هم برادران و خواهران ، اساتید محترم و معزز، مشکل اصلی که در کشور وجود دارد، خوب از زمانی که انقلاب پیروز شد تا به امروز رسیده است و وقتی که باهم می­نشینید صحبت و تحلیل می­کنید مشکل اصلی، مشکل فرهنگی است. جدی ترین مشکل، مشکلات فرهنگی است. حتی افرادی که در جمهوری اسلامی کار فرهنگی انجام می­دهند آنها در خودشان هم مشکلاتی دارند، نمی­دانند چطور کار فرهنگی انجام بدهند یعنی نزدیک ۱۲۰۰ کانال ماهواره وجود دارد و همگی آنها فارسی زبان هستند و انگلیسی زبان هم نیستند، اینها را برای چه کسانی گذاشته­اند؟ فقط ایران و کمی هم کشورهای افغانستان و تاجیکستان فارسی صحبت میکنند. یعنی در اصل این کانالها برای ایران است برای دیگران قابل استفاده نیست و این شبکه ها را برای چه کسانی درست کرده­اید؟ درهشت سال جنگ نتوانستند کاری انجام بدهند، در مسایل اقتصادی هم می بینید که امکان ندارد که کاری بتوانند از نظر اقتصادی بکنند و ایران را فلج کنند، اصلا امکان ندارد. چون که مردم من نماینده، فرماندار، بخشدار، استاندار، وزیر، وکیل و رئیس جمهور را تحمل می کنند، واقعاً برخی کارهای ما را تحمل می کنند چون که می گویند اقلا من می­توانم دین خود را حفظ کنم یا بعضی ها می گویند لااقل دین خود را حفظ کنم، افرادی که دین مدار هستند. هر طور که باشد می­گویند جمهوری اسلامی است و مردم به خاطر اسلام من نماینده را تحمل می کنند. به خاطر دین، من نماینده ، فرماندار و بخشدار را تحمل می کنند.

الان که در مسائل فرهنگی به شدت دشمنان به یک نوعی و متاسفانه دوستان به یک نوعی که نمی­دانند چطور کار فرهنگی را انجام بدهند، آنها هم به یک نوعی دیگر که بلد نیستند که چگونه کار فرهنگی انجام دهند ضربه می زنند. هیچ کداممان نمی دانیم که چطور کار فرهنگی در جامعه ایجاد کنیم و فرهنگ سازی کنیم. لذا من از شما خواهش می­کنم تقاضای عاجزانه دارم الحمدالله همه ما مسلمان هستیم، شیعه هستیم و به نوعی به تشیع علاقه داریم یا اینکه محب اهل بیت هستیم، آدم به خودش شیعه بگوید کار مشکلی است، شیعه بودن کار خیلی سختی است. اما ما محب اهل بیت هستیم حتی اهل تسنن هم محب اهل بیت هستند و الان که ما مسلمان هستیم و محب اهل بیت دانشگاه ها حتی حوزه علمیه و سایر مراکز را میگویم وضعیت خود جامعه را میگویم هر کس یک نفر را نجات دهد مانند کسی است که تمام بشریت را نجات داده است. شما می توانید یک معتاد را نجات بدهید، همانند کسی هستید که یک جامعه را نجات داده­اید. دانشجوی شما اگر مشکلی داشت برای او وقت بگذارید نگویید این کار دفتر فرهنگ اسلامی است یا طلبه است. نه این طور نیست پدری که از آن متولد شده­اید، پدری که دخترش را به شما داده است و پدری که از او علم یاد گرفته­اید، ما سه نوع پدر داریم.که روایتی از امیرالمومنین (ع) است.

شما که می روید به فردی تدریس میکنید واقعا پدر او هستید و از شما حرف شنوی زیادی دارد از من طلبه وظیفه شما خیلی زیاد است خواهش من از شما این است بعضی وقتها به دفتر بنده می آیند و وضع طلاق را مطرح می کنند. چند روز پیش یک خانواده با شرافت و شریف به پیش بنده آمدند و مشکلات خودشان را گفتند و بیان داشتند که ما این مشکلات را نمی­توانیم به کس دیگری بگوییم شما به ما کمک کنید. قرار شد که من یک کارهایی را در تهران در خصوص این خانواده انجام بدهم، چطور می­شود که شما یک راهی پیدا کنید. شما اساتید پدر دانشجویان هستید، بخدا قسم این طور است. خدا به حاج شیخ مجید ما طول عمر با عزت عطا کند در حوزه علمیه اینطور است سایر اساتید ما هم اینطور هستند با اینجور ارتباط عاطفی همانطور که به اولاد خود کارهایی را انجام میدهید و محبت میکنید به مشکلات اجتماعی جامعه ورود پیدا کنید. وقتی که شما نگذاشتید یک طلاق اتفاق بیفتد وقت گذاشتید که البته کار مشکلی است ایثار می­خواهد، فداکاری می خواهد، وقتی می بینید که دو نفر دانشجو به نوعی با همدیگر ازدواج می­کنند درست راهنمایی کنید تا درست ازدواج کنند به آنها مشاوره بدهید و بعد اگر آنها ازدواج کردند و مشکلاتی پیش آمد ،مشکلات آنها را حل کنید دادگاه نمی­تواند حل کند، پلیس نمی تواند حل بکند. اما حرفهای شما که مانند تیری در قلب اینها اثر میکند.

دولت در مسائل فرهنگی مخصوصاً در بحث امر به معروف و نهی از منکر هر قدر هم تلاش بکند هم  نمی­گویم بی ثمر است ولی نمی تواند برای هر نفر یک پلیس بگذارد برای هرکس نمی تواند  آمر به معروف و نهی از منکر بگذارد اما در جامعه بگونه ای باشد که همه احساس وظیفه در مسائل فرهنگی بکنند. به خدا قسم خاستگاه انقلاب مسائل فرهنگی است هرکس بگوید مسائل اقتصادی یا سیاسی بود، کمی بحثهای سیاسی بوده و بحثهای استقلال کشور زیر سوال رفته بود و برای ما سایر کشورها تصمیم می­گرفتند، اما مردم دیدند که دینشان به خطر افتاده است مسائل اعتقادیشان به خطر افتاده، من عذر می خواهم وقتی که دختر من بیرون می رفت نمی دانم کجا می رفت کاباره اش چطور بود، مشروب فروشش چطور بود و در سینما چیکار می کردند، تلویزیونش چطور بود، الان هم به شما عرض می کنم اگر مردم واقعاً میبینند که دولت در مسائل فرهنگی نمی تواند کاری بکند باید خودشان ورود پیدا کنند یعنی مسائل فرهنگی مطالبه عمومی باشد. به شما گفتم وقتی که یک نفری طلاق گرفت و رفت کار تمام شد، باعث ویرانی خانه ما شده و اون کسی که زندگی خوبی دارد صدمه­اش به اون هم خواهد رسید. همسر ، فرزندان و خودآن مرد چطور خواهد شد.

یاکسی که معتاد شد و به زندان رفت یا کسی که قاچاقچی و یا به سایر مسائل دچار شد، لذا من می­خواهم به نوعی از همدیگر مطالبه کنید و هیچ جا هم وجود ندارد که امر به معروف و نهی از منکر مال دولت است، اول دولت باید مسائل معروف خود را حفظ کند. منظور از دولت هم، قوه مجریه را نمی گویم، قوه قضائیه و حاکمیت را عرض می کنم. لذا خواهش می کنم که همه به هم کمک کنیم، در اینجا اقلا ۱۰۰ نفر وجود دارد . می توانیم تاثیر گذار باشیم می توانیم بعضی چیزها را انجام دهیم ، فقط مسائل اقتصادی نیست. اگر مشکلات فرهنگی حل شود خیلی از مشکلات زیاد اقتصادی هم حل خواهد شد یعنی واقعا فرهنگ کار و تلاش بیاید، من مسئولین را هم می گویم. یعنی مسائل فرهنگی برای مسئولین هم هنوزحل نشده است واقعیت این است .

شما بروید نطق های نمایندگان مجلس را مراجعه کنید ببینید چقدر از آنها به مسائل فرهنگی اشاره کرده اند، چون که در آنجا پول نیست، رای ندارد و نمی تواند از آنها صحبت کند. چقدر از آنها می آید و بحث طلاق را مطرح می کنند. بحث مواد مخدر را مطرح می کنند چونکه می بینند واقعیتش را عرض کنم اگر من صحبت کنم مشکلاتی پیش خواهد آمد من صحبت نمی کنم و ورود پیدا نمی کنم من خودمان، نمایندگان مجلس را می گویم در مسائل فرهنگی واقعا کمیته ما لنگ است لذا من خدمت شما عرض می کنم و از شما خواهش دارم از خودمان، من چه قدر می توانم و شما چه قدر می­توانید، هرکس درحیطه خود بیاید در رابطه با مسائل فرهنگی کمک نماید. اینهمه ماهواره، سی دی بعضی آمارها را واقعیت آدم نمی تواند بگوید. شما خیلی کار می توانید بکنید.

در بحث سلامت ما بجد پیگیر قضیه هستیم بحث سلامت واقعا کمر مردم را می شکند. به نظرم سال آینده تدابیر بهتری اندیشیده شده است که حداقل مردم از نظر درمان مشکلی نداشته باشند یا کمتر باشد. تدابیر خوبی اندیشیده شده است. فقط دولت باید اجرا کند. باید قوانینی که در مجلس بخصوص در موضوع هدفمندی یارانه ها شروع شده اگر دولت خوب اجرا نکند بازهم معضلات هدفمندی در سال اول محقق خواهد شد. و ما هم تضمینهای لازم چه از نظر اخلاقی و چه از نظر قوانین، گرفته ایم که برنامه های ما را درست اجرا کنند شما بروید نگاه کنید در بحث هدفمندی یارانه ها، چقدر پول به پژوهش دادند؟ یک ریال هم ندادند. این هم یکی از معضلات ماست. و ما هم در آنجا نشسته ایم تا ببینیم چطور مملکت را آباد کنیم.

در مورد مسائل فرهنگی یکی از جدی ترین مسائل فرهنگی بناب، استبداد فرهنگی است که جنابعالی نیز، یکی از آنها می باشید، بومی ستیزی، ایجاد جو شهری و روستایی، یکی از آنهاست برای این مسائل چه برنامه ای دارید؟

جواب: برادران و خواهران، این سوال یکی از انتقادات است ولی به شما اینجور بگویم که اینطور نیست اصلا این قضیه شهری و روستایی، از ذهن من خطور هم نمی کند، خدا شاهد است، من از شما خواهش می کنم که اینگونه مسائل را جمع کنید، ولی برخی از آنها سوء استفاده می کنند. در بناب و هر کجا که باشم از شایسته سالاری دفاع کرده ام و الان هم که در اینجا نشسته ایم یکی از مشکلات شایسته سالاری است. که عدم تمکین مدیران اجرایی یعنی حاکمیت بحث شایسته سالاری است.